K-12 SCHOOL PROGRAMS WITH CURRICULUM CONNECTIONS INCLUDING PALAEONTOLOGY, EVOLUTION, EARTH CHANGES, GEOLOGY, SOCIAL STUDIES, SCIENCE, AND PALAEO-ART.

To make a class field trip to our museum, complete a school booking form HERE. Our Programs Manager will contact you once the form is complete. 

For in-class visits to your schools, consisting of a 60 minute fossilization program and Q & A, complete an in-class booking form HERE.

For school groups looking for a fun end-of-year event, our Night at the Museum overnight experience is a hit with all grades. To book, contact programsmanager@dinomuseum.ca.

K-12 PROGRAM TESTIMONIALS

  • "Geology Rocks exceeded my expectations in many ways…[it touched] on every learning style: visual, spatial, auditory, verbal, kinesthetic, logic, social and solitary! All students were engaged!"

    Michelle Sparkes, Grade 3 teacher, Aspen Grove Public School

  • "I was very pleased with the way information was embedded in all aspects of the program including: the slideshow, puppet show, fossil show-and-tell, and rock and mineral lab."

    Collette Simpson, Grade 3 teacher, Harry Balfour School

  • "C’était la première fois que je voyais la présentation et cela a dépassé mes attentes. Les élèves se sont bien amusés et ont beaucoup appris."

    Donna Rideout, enseignante de 4e année, École publique I.V. Macklin

  • "I really enjoyed the presentation Dino Tracker for Grade 10. The greatest strength of the program was the mathematics at the end and doing the calculations and figuring out the dinosaur actual hip height and speed."

    Sharon Barry, Grade 10 teacher, Grande Prairie Composite High School

  • "…les enfants étaient engagé à 100% dans la prtion pratique du programme. La présentation était en lien avec différents points du curriculum de l’Alberta… l’information présentée sur les répliques de fossiles coincidait parfaitement avec le contexte albertain. Les vidéos démontraient les paysages de l’Alberta, les emplois, les ressources, les animaux et bien plus encore…"

    Melissa Metz, enseignante de 4ème année, École St. Mary’s